Aplikasi Sony PlayStation 4 Untuk iOS Dan Android



Aplikasi PlayStation 4 bakal diperkenalan untuk Android dan iOS menjelang tarikh 13 November 2013. Walau bagaimanapun pelancarannya hanya untuk pasaran Amerika sahaja terlebih dahulu sebelum di bawa masuk ke pasaran negara lain.

Konsol permainan Sony PlayStation 4 akan dilancarkan untuk jualan umum dipasaran Amerika bermula dari 15 November 2013. Bagi kita di Malaysia dan kawasan Asia Tenggara, Sony PlayStation 4 bakal menjalani pelancaran sekitar bulan Disember 2013, paling lewat sekitar awal bulan Januari 2014. Jadi, kita sudah boleh download aplikasi PlayStation 4 sekitar waktu itu lalu gunakannya.
Pengeluaran aplikasi PlayStation 4 adalah sebagai companion app untuk konsol permainan PlayStation 4. Ia bakal didapati sebagai muat turun percuma dari iTunes App Store juga Google Play App Store.
Penggunaan aplikasi PlayStation 4 di tablet pc Android, di telefon pintar Android, iPhone, iPad dan iPod Touch akan menjadikan pengguna PlayStation 4 dapat mengawal permainan dari peranti-peranti tersebut secara wireless melalui WiFi. Fungsinya menyamai aplikasi Xbox Smart Glass yang digunakan untuk mengawal permainan dalam Xbox 360.
Dengan aplikasi PlayStation 4, pemain tidak perlu menggunakan alat kawalan DualShock 4, sebaliknya boleh menggunakan peranti-peranti mudah alih sebab alat kawalan alternatif. Pemain PlayStation 4 juga boleh membeli lalu memuat turun permainan hanya dari telefon pintar atau tablet ke konsol permainan PlayStation 4.
Arahan dibuat di telefon pintar atau tablet melalui aplikasi PlayStaion 4. Setelah  transaksi selesai, permainan terus akan dimuat turun dari server Sony PlayStation Network (PSN) terus ke memori dalaman konsol PlayStation 4. Ia terus boleh dimainkan serta merta selepas itu.


0 ulasan:

Copyright © 2013. BlogNazrulYo - All Rights Reserved By Nazrul Yo
Customized by: BlogNazrul Yo | Powered by:NazrulYo
Designed by:NazrulYo